Ø·ÛŒ یک دهه گذشته Ø·Ø±ÙØ¯Ø§Ø±Ø§Ù† مجموعه GTA همواره از راکستار درخواست بازسازی گراÙیکی نسخه‌های کلاسیک سری را داشتند. موضوعی Ú©Ù‡ البته این کمپانی مشهور هیچ گاه به آن علاقه‌ای نشان نداد Ùˆ سال‌های طولانی این وظیÙÙ‡ را روی دوش مادسازان قرار داد. اما ØØ§Ù„ا با طولانی شدن پروسه ساخت GTA 6 Ùˆ واکنش‌های به شدت منÙÛŒ به نسخه نسل نهمی GTA V ØŒ ناگهان راکستار یک ماه پیش از نسخه ریمستر سه گانه GTA با نام Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition پرده برداشت. انگار Ú©Ù‡ راکستار می‌خواست سریعا به Ùیدبک‌های منÙÛŒ Ø·Ø±ÙØ¯Ø§Ø±Ø§Ù† ØŒ پاسخی سریع بدهد. معرÙÛŒ دیرهنگام این ورژن بهبود ÛŒØ§ÙØªÙ‡ در کنار نمایش تریلر بازی واکنش‌های Ù…ØªÙØ§ÙˆØªÛŒ را به همراه داشت. در ادامه عده‌ای از عرضه این پکیج استقبال کردند Ùˆ عده‌ای دیگر آن را تنها شیوه‌ای را برای درآمدزایی بیشتر راکستار دانستند. ما در این نقد Ùˆ بررسی تغییرات نسخه Definitive Edition را با نسخه‌های کلاسیک را به صورت کامل بررسی کردیم Ùˆ همچنین به این سوال پاسخ می‌دهیم Ú©Ù‡ آیا این پکیج ارزش پول را شما را دارد یا خیر. با ما همراه باشید.
برای تماشای بررسی ویدیویی در یوتوب کلیک کنید
از 11 سال پیش Ú©Ù‡ سونی ØŒ یوبی Ø³Ø§ÙØª Ùˆ اسکوئر تصمیم به عرضه نسخه‌های HD شده خود برای کنسول‌های نسل Ù‡ÙØªÙ… Ú¯Ø±ÙØªÙ†Ø¯ تا به امروز ریمستر Ùˆ ریمیک به یکی از ترندهای اصلی صنعت بازی تبدیل شده طوری Ú©Ù‡ نه Ùقط تقریبا تمامی کمپانی‌های مشهور دست به ساخت ریمستر Ùˆ ریمیک بازی‌های مشهور خود زدند بلکه تعداد این عناوین ØØ§Ù„ا به بیش از 400 اثر رسیده Ú©Ù‡ در نوع خود بی سابقه است. در این بین ریمستر Ùˆ ریمک‌های با Ú©ÛŒÙیتی Ú©Ù‡ Ø·ÛŒ ده سال اخیر دیدیم Ùˆ ØµØ±ÙØ§ به یک ارتقا رزولوشون Ùˆ Ø§ÙØ²Ø§ÛŒØ´ ÙØ±ÛŒÙ… خلاصه نشدند خود به دسته تقسیم می‌شوند. نخست عناوینی مثل Halo: Combat Evolved Anniversary Ùˆ Shadow of the Colossus هستند Ú©Ù‡ با وجود ارتقای گراÙیکی Ùوق العاده ØŒ تغییری در ساختار گیم پلی آن‌ها ایجاد نشده Ùˆ دسته دوم هم عناوینی مثل Final Fantasy VII Remake Ùˆ Resident Evil 2 Ú©Ù‡ همه چیز آن‌ها از گراÙیک Ùˆ گیم پلی Ú¯Ø±ÙØªÙ‡ دچار تغییر Ùˆ تØÙˆÙ„ شده‌اند. سوال اینجاست Ú©Ù‡ GTA Trilogy در کدام دسته قرار Ù…ÛŒ گیرد. در جواب باید Ú¯ÙØª هیچ کدام. در ØÙ‚یقت این پکیج روندی Ù…ØªÙØ§ÙˆØª را نسبت به ریمستر Ùˆ ریمیک‌های داخل بازار در پیش Ú¯Ø±ÙØªÙ‡. بازی از منظر گراÙیکی تغییرات زیادی به خود دیده Ùˆ در عین ØØ§Ù„ هرچند ساختار مراØÙ„ Ùˆ داستان آن به هیچ وجه تغییر نکرده اما تعدادی از مکانیک‌های گیم‌پلی آن به طور Ú©Ù„ÛŒ متØÙˆÙ„ شده است. به همین خاطر GTA Trilogy نه یک ریمستر ساده است Ùˆ نه یک ریمیک عظیم. این شیوه خوبی‌ها Ùˆ بدی‌های خاص خود را دارد Ùˆ جالب اینکه بخشی از مشکلات این ریمستر نه به سازنده بلکه به هد٠گذاری راکستار برمی‌گردد. راکستار از همان ابتدا Ú¯ÙØªÙ‡ بود به دنبال عرضه پکیجی است Ú©Ù‡ در عین به روز رسانی گراÙیکی Ùˆ بهبود گیم پلی ØØ§Ù„ Ùˆ هوای نوستالژیک این سه‌گانه را همراه داشته باشد. رویکردی Ú©Ù‡ مشخصا نتیجه کاملا دلخواه Ø·Ø±ÙØ¯Ø§Ø±Ø§Ù† را در Ù¾ÛŒ نداشته است.
برخلا٠تصورات ØŒ نسخه Definitive Edition دارای Ù¾ÛŒØ´Ø±ÙØªâ€ŒÙ‡Ø§ÛŒ Ùوق العاده‌ای Ú†Ù‡ در زمینه گراÙیک Ùˆ Ú†Ù‡ گیم پلی نسبت به GTA 3 ØŒ GTA Vice City Ùˆ GTA San Andreas داشته است. شاید با دیدن ویدیو در اینستاگرام یا ویدیوهای مقایسه در یوتوب متوجه تغییرات گسترده نشوید اما وقتی خودتان این پکیج را روی Ù¾Ù„ØªÙØ±Ù…‌های قوی‌تر تجربه کنید در همان چند دقیقه نخست متوجه بهبودهای گراÙیکی Ùˆ گیم‌پلی نسبت به ورژن‌های کلاسیک این سه‌گانه می‌شوید. به شخصه به واسطه ترجمه داستان مجموعه GTA Ø·ÛŒ چند ماه گذشته بیش از 100 ساعت سه‌گانه اصلی را بازی کرده بودم Ùˆ وقتی با ظاهر Ú©Ù„ÛŒ شهر Ùˆ اینکه Ú†Ù‡ قدر Ù…ØÛŒØ·â€ŒÙ‡Ø§ بهبود ÛŒØ§ÙØªÙ‡â€ŒØ§Ù†Ø¯ Ø´Ú¯ÙØª زده شدم. با این ØØ§Ù„ تغییرات مورد نظر در عین خوب بودنشان ØŒ دارای ضعÙ‌های مهمی است.
در وهله نخست گراÙیک هر سه نسخه با بهبود چشم گیری روبرو شده Ú©Ù‡ یکی از مهم‌ترین آن‌‌ها بهبود Ùوق العاده Ø¨Ø§ÙØªâ€ŒÙ‡Ø§ÛŒ بازی است. Ø¨Ø§ÙØªâ€ŒÙ‡Ø§ÛŒ مدرن در کنار Ù…ØÛŒØ·â€ŒÙ‡Ø§ÛŒ چشم نواز Ùˆ مدل سازی جذاب خودروها باعث شده تا مخاطبان GTA از این تغییرات لذت ببرند. ØØ§Ù„ا ساختمان‌های لیبرتی سیتی ØŒ مکان‌های دیدنی وایس سیتی Ùˆ سن آندریاس Ùˆ جنگل عظیم سن آندریاس به شدت زیبا Ùˆ چشم نواز شده‌اند. اگر به تازگی نسخه‌های کلاسیک را در ÙØ±Ù…ت اصلی خود بازی کرده باشید این تغییرات را با گوشت Ùˆ پوست Ùˆ استخوان خود Ø§ØØ³Ø§Ø³ می‌کنید. Ù…ØªØ§Ø³ÙØ§Ù†Ù‡ با اینکه ظاهر بازی واقعا چشم نواز شده اما مابقی تغییرات گراÙیکی یک روی خوب Ùˆ یک روی بد دارند Ùˆ باید Ú¯ÙØª این دقیقا به همان هد٠گذاری راکستار بازمی‌گردد.
به طور مثال یکی دیگر از تغییرات مهم Ø§ÙØ²Ø§ÛŒØ´ Draw Distance سه عنوان Ùˆ ØÙ„ تقریبی مشکلات دیر لود شدن Ø¨Ø§ÙØªâ€ŒÙ‡Ø§Ø³Øª. هر سه نسخه GTA مخصوصا نسخه‌های PS2 Ùˆ Xbox از مشکل لود شدن Ø¨Ø§ÙØªâ€ŒÙ‡Ø§ رنج می‌بردند. Ø·ÛŒ این سال‌ها Ùˆ با وجود تعدادی زیادی پورت از ایکس باکس 360 Ú¯Ø±ÙØªÙ‡ تا نسخه پلی استیشن 4 این مشکلات سرجای خودشان باقی بودند. البته Ú©Ù‡ راکستار نورث با Ø§Ø³ØªÙØ§Ø¯Ù‡ از مه Ùˆ تم بازی کاری کرده بودند Ú©Ù‡ شما نتوانید جهان بازی را در دور دست مشاهده کنید. با اینکه این کار ØµØ±ÙØ§ ØÙ‚ه‌ای برای مشخص نشدن سخت Ø§ÙØ²Ø§Ø±Ù‡Ø§ÛŒ ضعی٠نسل ششم بود اما از طرÙÛŒ باعث شده بود شهرهای هر بازی دارای شخصیت Ù…Ù†ØØµØ± به ÙØ±Ø¯ خود باشند. مثلا هوای مه آلود همیشگی لیبرتی سیتی همراه با باران‌های مداوم یا تم زرد سن آندریاس Ú©Ù‡ یادآور دوران عجیب Ùˆ غریب لس آنجلس Ø·ÛŒ اوایل دهه 90 میلادی بود. اما ØØ§Ù„ا به Ù„Ø·Ù Ø§ÙØ²Ø§ÛŒØ´ Draw Distance Ùˆ Ø±ÙØ¹ مشکل لود شدن Ø¨Ø§ÙØªâ€ŒÙ‡Ø§ شما می‌توانید با بالا Ø±ÙØªÙ† از یک ساختمان به Ø±Ø§ØØªÛŒ Ú©Ù„ شهر را مشاهده کنید. اما مشکلی وجود دارد Ùˆ این است Ú©Ù‡ با این ارتقا اگر Ú†Ù‡ ظاهر Ú©Ù„ÛŒ زیباتر شده اما ایراداتی جدیدی به هر سه عنوان اضاÙÙ‡ شده. نخست اینکه با نبود ÙØ¶Ø§ÛŒ مه آلود لیبرتی سیتی Ùˆ ÙØ¶Ø§ÛŒ زرد San Andreas به نوعی Ø±ÙˆØ Ø§ÛŒÙ† بازی دچار لطمه شده Ùˆ ممکن است این موضوع توی ذوق مخاطبان قدیمی این سری بزند. مشکل دوم اینکه این سه‌گانه جز پایه گذاران عناوین Open World بودند Ùˆ مشخصا بعد از گذشت دو دهه دنیای آن‌ها بسیار ساده Ùˆ بیسیک به نظر می‌رسد. با توجه به ØÙ‚ه‌های تیم سازنده در آن هنگام ØØªÛŒ اگر به تازگی نسخه‌های کلاسیک را بازی می‌کردید این ایراد چندان به چشم نمی‌آمد اما ØØ§Ù„ا Ú©Ù‡ همه چیز به Ø±Ø§ØØªÛŒ پیش روی شماست ØŒ ØØªÛŒ این ایرادات هم توی ذوق می‌زنند.
دیگر به روز رسانی عالی Definitive Edition طراØÛŒ دوباره سیستم نورپردازی بازی است Ú©Ù‡ باعث شده زیبایی هر سه نسخه دو چندان شود. بهبود نورپردازی ØŒ سایه زنی Ùˆ در کنار آن‌ها رÙلکشن Ù…ØÛŒØ·ÛŒ باعث خلق دنیایی به شدت زیبا شده. ØØ§Ù„ا Ø§ÙØ²Ø§ÛŒØ´ Draw Distance ØŒ Ø±ÙØ¹ مشکلات بهبود Ø¨Ø§ÙØªâ€ŒÙ‡Ø§ ØŒ نورپردازی Ùوق العاده را بگذارید کنار مدل سازی‌هایی Ú©Ù‡ عملا با 20 سال پیش ØªÙØ§ÙˆØªÛŒ نکرده Ùˆ انیمیشن‌هایی Ú©Ù‡ دیگر خنده دار نیست Ùˆ توی ذوق می‌زند. از این‌ها بدتر تغییر صورت شخصیت‌هاست. اگر از کلاد Ùˆ سی جی ÙØ§Ú©ØªÙˆØ± بگیریم صورت اکثر شخصیت‌ها Ø§ÙØªØ¶Ø§Ø است. مخصوصا صورت تامی Ú©Ù‡ شما را به یاد انیمیشن‌های 30 سال پیش می‌اندازد. صورت سوییت از سن آندریاس Ùˆ لنس هم از وایس سیتی Ú©Ù‡ ØØªÛŒ از ÙØ§Ø¬Ø¹Ù‡ هم ÙØ±Ø§ØªØ± Ø±ÙØªÙ‡ Ùˆ بیشتر شبیه ورژن پارودی نسخه‌های اصلی است. Ú©ÛŒÙیت صورت‌ها آنقدر بد است Ú©Ù‡ انگار صورت‌ها را یک کودک 5 ساله با خمیر درست کرده. همین باعث به وجود آمدن یک پارادوکس گراÙیکی شده Ú©Ù‡ ØØ¯Ø§Ù‚Ù„ به شخصه عنوانی را با این مشخصات به یاد ندارم. در بخشی‌هایی گراÙیک بازی Ùوق العاده ظاهر شده Ùˆ در بخشی دیگر آنقدر ضعی٠که باور کردنی نیست راکستار چنین عنوانی را منتشر کرده.
دیگر تغییر عجیب اضاÙÙ‡ کردن باران‌های شدید به همراه چاله‌های آب است Ú©Ù‡ همیشه پای ثابت مادهای گراÙیکی نسخه‌های قدیمی بودند. اضاÙÙ‡ کردن چنین ویژگی قابل ØªØØ³ÛŒÙ† است اما همین باران‌های شدید باعث شده دیدن 1 متر جلوتران به شدت سخت شود. از آن بدتر باران شدید پیشروی در بعضی بخش‌های سن آندریاس را مشکل کرده. کاÙÛŒ است رعد Ùˆ برق به باران اضاÙÙ‡ شود Ùˆ شما در مسیر جنگلی باشید تا عملا دیدن همه چیز مشکل شود. این مشکلات نشان می‌دهد زمان دو ساله ساخت کاÙÛŒ نبوده Ùˆ بعضی از مشکلات مشخصا از چشمان اعضای استودیو Groove Street Ú©Ù‡ سابقه همکاری طولانی مدتی را هم با راکستار داشته‌اند دور بماند.
دیگر بهبود گراÙیکی برای نسخه‌های نسل نهم اضاÙÙ‡ شدن دو مد گراÙیکی fidelity Ùˆ performance است. در هر دو مد شاهد رزولوشن 4K داینمیک هستیم هر چند در مد fidelity رزولوشن در ثابت‌ترین نوع خود است اما بازی با سرعت 30 ÙØ±ÛŒÙ… بر ثانیه اجرا می‌شود اما در مد performance رزولوشن کمتر به پیک خود نزدیک می‌شود اما سرعت بازی تا 60 ÙØ±ÛŒÙ… بر ثانیه می‌رسد. سوال اینجاست چرا اصلا باید چنین گزینه‌ای وجود داشته باشد ØŸ درست Ú©Ù‡ این سه‌گانه دچار بهبودهای گراÙیکی چشم گیری شدند اما در مورد سخت Ø§ÙØ²Ø§Ø± قدرتمند نسل نهم ØØ±Ù می‌زنیم Ùˆ Ø·ÛŒ این یک سال شاهد نمونه‌هایی بودیم Ú©Ù‡ با گراÙیک به مراتب بهتر ØŒ عملکرد ÙÙ†ÛŒ بالاتری Ú†Ù‡ از منظر رزولوشن Ùˆ Ú†Ù‡ از منظر ÙØ±ÛŒÙ… ریت را به نمایش گذاشتند. مشکل اصلی اما این انتخاب‌ها نیست بلکه Ø§ÙØª ÙØ±ÛŒÙ… ÙˆØØ´ØªÙ†Ø§Ú© بازی است Ùˆ عجیب اینکه هر نسخه به صورت مجزا با این مشکل دست Ùˆ پنجه نرم می‌کند. عجیب تر اینکه نسخه سن اندریاس Ú©Ù‡ باجزییات‌ترین Ùˆ بهترین ورژن گراÙیکی است کمتر با مشکل Ø§ÙØª ÙØ±ÛŒÙ… روبرو می‌شود اما نسخه‌های سوم Ùˆ وایس سیتی به شدت از Ø§ÙØª ÙØ±ÛŒÙ… رنج می‌برند. گاهی در نسخه سوم شاهد این هستیم Ú©Ù‡ ÙØ±ÛŒÙ… تا عدد 35 هم پایین می‌آید. کاÙÛŒ است تعدد ماشین‌ها Ùˆ NPCها زیاد باشد Ùˆ این وسط باران هم ببارد یا دو ماشین با هم تصاد٠کنند تا ÙØ±ÛŒÙ… ریت ناگهان سکته کند. از آن بدتر مد fidelity است Ú©Ù‡ Ø§ÙØª ÙØ±ÛŒÙ… در آن واقعا شرم آور است. می‌توان Ú¯ÙØª بزرگترین ایراد GTA Trilogy همین مشکل است. نه تنها Ø§ÙØª ÙØ±ÛŒÙ… برای این پکیج ØØ¯Ø§Ù‚Ù„ روی کنسول‌های نسل نهم Ù¾Ø°ÛŒØ±ÙØªÙ‡ نیست بلکه بالا Ùˆ پایین Ø±ÙØªÙ† ÙØ±ÛŒÙ… در این بازی مستقیما به تجربه شما لطمه می‌زند.
یکی دیگر از مشکلات بازی Ú©Ù‡ این هم به خاطر عدم پولیش کاÙÛŒ بوده باگ‌های آن است. عناوین اوپن ورلد به خاطر آزادی عمل بالایشان همیشه با باگ Ùˆ گلیچ دست Ùˆ پنجه نرم می‌کنند. ØØ§Ù„ا تصور کنید یک عنوان قدیمی را در آنریل انجین بازسازی کردید Ø› خب مشخصا باگ‌های Ø§ÙØ²Ø§ÛŒØ´ چشم گیری خواهند داشت. باگ‌هایی مثل گیر کردن ماشین Ùˆ کاراکترها به در Ùˆ دیوار ØŒ برخورد با دیوارهای نامرئی Ùˆ از همه بدتر مشکل Ùنس. بله درست متوجه شدید : Ùنس. مشکلی Ú©Ù‡ مخصوصا در GTA 3 بارها با آن روبرو می‌شوید. هر بار Ú©Ù‡ Ùنس‌هایی را با ماشین از بین می‌برید ناگهان به دیوار نامرئی برخورد می‌کنید. انگار نه انگار Ú©Ù‡ Ùنس را نابود کردید چون دیوار نامرئی نمی‌گذار از بخش مورد نظر خود رد شوید. مگر اینکه مدام ماشین را به راست Ùˆ Ú†Ù¾ ببرید یا اینکه مدام بپرید. خیلی عجیب است Ú©Ù‡ سازندگان Ú†Ù‡ طور متوجه چنین ایراد بزرگی نشده‌اند.
از بخش گراÙیکی Ú©Ù‡ عبور کنیم به ساختار خود بازی Ùˆ گیم پلی آن می‌رسیم. مراØÙ„ بازی کاملا دست نخورده باقی مانده‌اند اما بعضی مکانیک‌های گیم پلی تغییر کرده‌اند Ùˆ می‌توان Ú¯ÙØª این تغییرات همگی مثبت بوده‌اند. مهم‌ترین این تغییرات عوض شدن سیستم نشانه گیری بازی است Ú©Ù‡ ØØ§Ù„ا شبیه به GTA V شده است. سیستم تیراندازی Ùˆ نشانه گیری بزرگترین مشکل نسخه‌های سوم Ùˆ وایس سیتی بود اما ØØ§Ù„ا شما می‌توانید خودتان به صورت آزادانه یا با Ú©Ù…Ú© Aim Assist نشانه گیری کنید. بهبودی Ú©Ù‡ واقعا گیم پلی بازی را Ø±Ø§ØØª تر کرده Ùˆ دیگر خبری از سیستم نشانه گیری اعصاب خرد پیشین نیست. دیگر بهبود بزرگ اضاÙÙ‡ کردن Ú†Ú© پوینت است. در نسخه‌های قدیمی اگر در ماموریت شکست می‌خوردید دوباره باید به Ù…ØÙ„ آغاز ماموریت بازمی‎گشتید Ùˆ به همین خاطر نه Ùقط مجموع ساعات بازی کردنتان خیلی بیشتر می‌شد بلکه این ضع٠در ماموریت‌های سخت اعصباتان را ØØ³Ø§Ø¨ÛŒ خرد می‌کرد. اضاÙÙ‡ شدن Ú†Ú© پوینت موردی بود Ú©Ù‡ خلا آن در نسخه‌های کلاسیک Ø§ØØ³Ø§Ø³ می‌شد Ùˆ خوشبختانه ØØ§Ù„ا Ú†Ù‡ مخاطبان قدیمی Ùˆ Ú†Ù‡ دوستداران جوان تر GTA Ú©Ù‡ نسخه‌های کلاسیک را تجربه نکرده بودند می‌توانند از این بهبود لذت ببرند. در کنار این دو ØØ§Ù„ا مسیر Ø·ÛŒ کردن ماموریت هم در مینی مپ قابل مشاهده است Ùˆ این موضوع هم باعث Ø±Ø§ØØª تر شدن سه‌گانه GTA شده است. شاید تنها مشکل در ساختار بازی طراØÛŒ ساده بعضی از مراØÙ„ باشد Ú©Ù‡ واقعا نمی‌توان از این ØÛŒØ« نه به راکستار Ùˆ نه تیم Groove Street خرده Ú¯Ø±ÙØª. این بخشی از میراث مهم‌ترین مجموعه اوپن ورلد تاریخ است Ùˆ نباید هم از عناوینی Ú©Ù‡ زمان عرضه‌شان به ØØ¯ÙˆØ¯ دو دهه پیش بازمی‌گردد ایراد Ú¯Ø±ÙØª.
GTA Trilogy پکیجی ارزشمند است Ú©Ù‡ در عین بهبودهای چشم گیرش مشکلاتی بزرگ هم دارد. بهتر می‌شد اگر راکستار نسخه‌های کلاسیک را از ÙØ±ÙˆØ´Ú¯Ø§Ù‡â€ŒÙ‡Ø§ ØØ°Ù نمی‌کرد Ùˆ ØØ¯Ø§Ù‚Ù„ دو ماه بیشتر به توسعه دهندگان وقت Ù…ÛŒâ€Ø¯Ø§Ø¯ چون بسیاری از مشکلات بازی مشخصا به دلیل نبود زمان کاÙÛŒ Ùˆ پولیش نکردن است Ùˆ ØØ§Ù„ا راکستار باید سریعا برای این مشکلات آپدیت عرضه کند. این پکیج در شرایط ÙØ¹Ù„ÛŒ playable است اما قطعا بعضی ایرادات مثل Ø§ÙØª ÙØ±ÛŒÙ… به تجربه بازی ضرر می‌زند. از طرÙÛŒ سوییچ کردن بازی از موتور کرایتریون به آنریل انجین هم مشکلات خاص خودش را داشته Ùˆ در بعضی قسمت‌ها بازی عالی عمل کرده Ùˆ در بعضی بخش‌ها به شدت ضعیÙ. اگر دوستدار مجموعه GTA هستید تجربه این پکیج می‌تواند لذت بخش باشد به شرطی Ú©Ù‡ راکستار Ø·ÛŒ چندین آپدیت تمامی مشکلات را برطر٠سازد. پیشنهاد ما این است تا عرضه آپدیت‎‌های بیشتر برای تجربه بازی صبر کنید Ùˆ ÙØ¹Ù„ا نگذارید Ø§ÙØª ÙØ±ÛŒÙ… Ùˆ باگ از لذت این سه‌گانه Ú©Ù‡ هنوز هم تجربشان لذت بخش است برای شما بکاهد